Skutečný lékař Navigace
EN

Obchodní podmínky


OBCHODNÍ PODMÍNKY ORDINACE SKUTEČNÉHO LÉKAŘE

 

1. Poskytovatel a klient

  • Obchodní společnost Poliklinika IPP s.r.o., IČ: 250 57 065, sídlem Legerova 389/56, 120 00 Praha 2, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 45927 (dále též „Poskytovatel“) jejíž součástí je ordinace Skutečného lékaře, tj. všeobecného praktického lékaře pro dospělé Na Florenci, v centru Prahy 1, je provozovatelem registrovaného nestátního zdravotnického zařízení, které poskytuje klientům zdravotní služby za podmínek stanovených zákonem č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, a prováděcími právními předpisy.
  • Klientem je každá osoba, které Poskytovatel poskytuje zdravotní služby. Nezletilým klientům nebo klientům s omezenou svéprávností poskytuje Poskytovatel zdravotní služby se souhlasem jejich zákonného zástupce nebo opatrovníka.
  • Poskytovatel provozuje internetové stránky ordinace Skutečného lékaře na  adrese https://www.skutecnylekar.cz (dále jen „webové stránky“). Indikované zdravotní služby jsou hrazeny z veřejného zdravotního pojištění příslušnou zdravotní pojišťovnou. Služby, které nejsou hrazeny z veřejného zdravotního pojištění, se účtují dle aktuálního ceníku služeb Poskytovatele.

2. Podmínky poskytování zdravotních služeb

  • Pro poskytnutí Služeb se musí Klient telefonicky, emailem, nebo pomocí online registrace na internetových stránkách ordinace Skutečného lékaře objednat na konkrétní termín návštěvy ke konkrétnímu lékaři. Termín návštěvy se stává platným až po jeho potvrzení Poskytovatelem, osobně v ordinaci s pověřenou osobou recepčních služeb, telefonicky, SMS nebo emailem.
  • Pro potvrzení objednaného termínu návštěvy je Poskytovatel oprávněn požadovat po Klientovi zaplacení zálohy na zdravotní služby. Nebude-li požadovaná záloha zaplacena, není Poskytovatel povinen termín návštěvy Klientovi potvrdit.
  • Při prvním objednání návštěvy bude Poskytovatel po Klientovi vyžadovat následující údaje: jméno a příjmení Klienta, telefonní číslo a emailovou adresu Klienta. Při odmítnutí poskytnutí těchto údajů Klientem není Poskytovatel povinen termín první návštěvy potvrdit.
  • Poskytnuté telefonní číslo a emailová adresa Klienta budou Poskytovatelem užity výhradně pro komunikaci mezi Klientem a Poskytovatelem, zejména k připomenutí blížících se Služeb a změně termínu poskytnutí Služeb.
  • V případě, kdy se Klient nemůže dostavit na plánované Služby z důvodu neočekávaných událostí, zejména z důvodu úrazu, nemoci nebo jiné náhlé události znemožňující mu dostavit se k provedení Služby, je povinen toto sdělit neprodleně Poskytovateli.
  • Lékař neručí za správnost jím provedené diagnostiky nebo správnost navrženého individuálního postupu při poskytnutí Služeb, pokud Klient poruší své povinnosti uvedené v bodě 4.2 těchto Obchodních podmínek a/nebo zákonný zástupce nebo opatrovník poruší své povinnosti uvedené v bodě 4.3 těchto Obchodních podmínek.
  • Před zahájením poskytnutí Služeb lékař srozumitelným způsobem v dostatečném rozsahu informuje Klienta o jeho zdravotním stavu a o navrženém léčebném postupu při poskytnutí Služeb a všech jeho změnách (dále jen „informace o zdravotním stavu“), zejména včetně jeho účinků, případných rizik a zdravotních kontraindikací, popřípadě alternativních možností poskytnutí Služeb. Na žádost Klienta jej také před zahájením poskytnutí Služeb informuje o předpokládané ceně těch Služeb, které nejsou hrazeny z veřejného zdravotního pojištění.
  • Informace o zdravotním stavu je dále sdělena Klientovi vždy, je – li to s ohledem na poskytované Služby nebo zdravotní stav Klienta účelné.
  • Před zahájením poskytnutí Služeb je umožněno Klientovi nebo osobě určené Klientem klást doplňující otázky vztahující se k jeho zdravotnímu stavu a navrhovaným Službám.
  • Klient se může vzdát podání informace o zdravotním stavu, popřípadě může určit, které osobě má být podána.
  • Klient před zahájením poskytnutí Služeb musí v případech vyžadovaných zákonem podepsat svobodný a informovaný písemný souhlas s poskytnutím Služeb (dále jen „Souhlas“). Souhlas je svobodný, je-li dán bez nátlaku. Souhlas je informovaný, je-li Klientovi před poskytnutím Souhlasu podána informace dle bodu 2.7 nebo se Klient dle bodu 2.10 vzdal podání informace o zdravotním stavu. Bez Souhlasu nelze Služby poskytnout, vyjma případů, kdy to připouští právní předpisy. Klient může kdykoliv Souhlas odvolat. Odvolání Souhlasu není účinné, pokud již bylo započato s poskytováním Služeb, přičemž přerušení jejich poskytování může způsobit vážné poškození zdraví nebo ohrožení života Klienta. Souhlas je součástí zdravotnické dokumentace vedené o Klientovi.
  • V případě nezletilého Klienta, nebo Klienta s omezenou svéprávností, právo na informace o zdravotním stavu a právo klást otázky dle odst. 9 tohoto článku náleží též zákonnému zástupci nebo opatrovníkovi Klienta.
  • Klientovi uvedenému v předešlém bodě se informace o zdravotním stavu a zodpovězení otázek poskytnou způsobem zohledňujícím jeho rozumovou a volní vyspělost a aktuální schopnost informaci porozumět. Nezletilému Klientovi staršímu 15 let se informace o zdravotním stavu a zodpovězení otázek poskytnou v plném rozsahu s výjimkou případů, kdy tento Klient není schopen v dostatečné míře porozumět významu a charakteru poskytovaných Služeb a jejich vlivu na jeho zdraví a život; v tomto případě se postupuje podle věty předešlé.
  • Na začátku každého následného úkonu při poskytnutí Služeb je lékařem zhodnocen předchozí úkon při poskytnutí Služeb a dle získaných informací od Klienta lékař buď pokračuje v individuálním postupu při poskytnutí Služeb, nebo je doporučena jeho změna, případně je od provedení dalšího úkonu upuštěno, pokud se na tom lékař i Klient vzájemně dohodnou. O každém úkonu při poskytnutí Služeb je veden záznam ve zdravotní dokumentaci Klienta.

 3. Ceník a platební podmínky

  • Cena Služeb, které nejsou hrazeny z veřejného zdravotního pojištění, je stanovena dle individuální dohody Poskytovatele s Klientem a vychází z aktuálního ceníku na internetových stránkách Poskytovatele, jenž je dostupný zde: https://www.skutecnylekar.cz/cenik/
  • Zdravotní zařízení je plátcem DPH.
  • V případě programů Registrovaný pacient a SKUTEČNÁ PÉČE je uváděná měsíční cena stanovena za předpokladu trvání smluvního vztahu po dobu nejméně 1 roku.
  • Cena za jednotlivou Službu je splatná v den využití Služby. V případě umožnění platby za Službu na základě vystaveného daňového dokladu (faktury), je Služba splatná dnem uvedeným v daňovém dokladu, a to do 14 dnů od vystavení faktury.
  • Zaplacením ceny Služby a/nebo zálohy se rozumí předání hotovosti, použití platební karty na terminálu v provozovně Poskytovatele nebo připsání peněžité částky na bankovní účet Poskytovatele. Bankovní účet Poskytovatele je vždy uveden na daňovém dokladu.
  • Na vyžádání Poskytovatel vydá Klientovi vyúčtování vždy po ošetření podrobný rozpis služeb, které Klient čerpal. Platba převodem na bankovní účet Poskytovatele je možná pouze v případě částky převyšující 10 000,- Kč.

4. Práva a povinnosti Klienta

  • Klient má právo:
  • být dostatečně a úplně informován Poskytovatelem o Službách, zejména o jejich rozsahu, termínu jejich poskytnutí, ceně a způsobu úhrady ceny,
  • na řádné poskytnutí Služeb,
  • znát jméno a příjmení lékaře a jiných odborných pracovníků přímo zúčastněných na poskytování Služeb,
  • odmítnout přítomnost osob, které nejsou na poskytování Služeb přímo zúčastněny,
  • reklamovat vady poskytovaných Služeb dle těchto Obchodních podmínek,
  • kdykoliv v průběhu využívání Služeb osobně s lékařem zkonzultovat postup při poskytování Služeb, kdy osobní konzultace je zpoplatněna dle platného ceníku.
    • Klient je povinen:
  • pravdivě, úplně, přesně a správně informovat lékaře před zahájením i v průběhu poskytování Služeb o sobě a svém zdravotním stavu a jeho dosavadním vývoji, včetně informací o infekčních nemocech, o zdravotních Službách poskytovaných jinými poskytovateli, o užívání léčivých přípravků, včetně užívání návykových látek, a dalších skutečnostech podstatných pro poskytování Služeb,
  • poskytnout součinnost při poskytování Služeb,
  • zaplatit Poskytovateli v určených lhůtách Zálohu i cenu za Služby.
    • Povinnosti uvedené výše v bodě 4.2 zavazují též zákonného zástupce nebo opatrovníka Klienta.
    • Klient může před zahájením poskytování Služeb určit osoby, které mohou být informovány o jeho zdravotním stavu, a současně může určit, zda tyto osoby mohou nahlížet do zdravotnické dokumentace o něm vedené nebo do jiných zápisů vztahujících se k jeho zdravotnímu stavu, pořizovat si výpisy nebo kopie těchto dokumentů a zda mohou vyslovit souhlas nebo nesouhlas s poskytnutím Služeb, jestliže Klient nemůže s ohledem na svůj zdravotní stav vyslovit souhlas s poskytováním Služeb a nejde o Služby, které lze poskytnout bez souhlasu. Klient může určit osoby nebo vyslovit zákaz podávat informace o zdravotním stavu kterékoliv osobě kdykoliv po zahájení poskytování Služeb, rovněž může určení osoby nebo vyslovení zákazu poskytovat informace o zdravotním stavu kdykoliv odvolat. Toto prohlášení je součástí zdravotnické dokumentace vedené o Klientovi.

 5. Stornovací podmínky

  • Klient je oprávněn zrušit/změnit potvrzenou návštěvu pro poskytnutí Služby bez udání důvodu nejpozději 48 (čtyřicet osm) hodin přede dnem jejího konání. Bude-li takto potvrzená návštěva pro poskytnutí Služby zrušena či změněna později, popř. nedostaví-li se Klient v dohodnutém termínu k provedení Služby, Záloha (byla-li zaplacena) mu nemusí být Poskytovatelem vrácena, což Klient bere na vědomí a souhlasí s tím.
  • Záloha se Klientovi vrátí, pokud prokáže, že se ze závažných důvodů nemohl dostavit nebo nebude moci dostavit na sjednaný termín návštěvy.

6. Doba trvání smluvního vztahu a jeho ukončení

  • Smlouva se uzavírá na dobu určitou, tj. na dobu poskytování Služby. V případě programů Registrovaný pacient a SKUTEČNÁ PÉČE se smluvní vztah uzavírá nejméně na 1 rok. Nebude-li nejméně tři měsíce před prvním výročím dne účinnosti smlouvy jednou Smluvní stranou písemně oznámen druhé straně opak, prodlužuje se účinnost Smlouvy bez dalšího opět na období jednoho roku. V případě předčasného ukončení smluvního vztahu před uplynutím této doby je Poskytovatel oprávněn účtovat Klientovi smluvní pokutu odpovídající součinu dosud nezapočatých měsíců do konce období 1 roku a měsíční platby odpovídající příslušnému programu.
  • Klient může písemně vypovědět smluvní vztah i bez udání důvodu. Pro takový případ je však povinen doplatit již poskytnuté a dosud neuhrazené Služby, a to na základě daňového dokladu vystaveného Poskytovatelem.
  • Poskytovatel má právo Smlouvu vypovědět písemně v případě, že
  1. prokazatelně předá Klienta s jeho souhlasem do péče jiného poskytovatele,
  2. Klient vysloví nesouhlas s poskytováním veškerých Služeb,
  3. Klient závažným způsobem omezuje práva ostatních klientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený individuální léčebný postup,
  4. Klient opakovaně neposkytuje součinnost nezbytnou pro další poskytování Služeb.
  5. Klient porušil interní řád a předpisy ordinace, který je ke stažení zde.
  • Výpověď je účinná okamžikem jejího doručení druhé smluvní straně.

7. Ochrana osobních údajů

8. Reklamace

  • V případě, že Poskytovatel neposkytne Služby v plném rozsahu a kvalitě, má Klient právo Služby reklamovat. Za předmět reklamace se nepovažují materiální i nemateriální újmy, které Klientovi vznikly nebo byly zapříčiněny jeho vlastním zaviněním, nerespektováním instrukcí lékaře při poskytování Služby, nebo porušením jeho povinností dle těchto obchodních podmínek a/nebo tím, že své povinnosti dle těchto obchodních podmínek porušil zákonný zástupce nebo opatrovník Klienta.
  • Reklamace Služeb musí být uplatněna písemně ihned po zjištění vady, nejpozději jeden kalendářní měsíc od vzniku vady. K později učiněným reklamacím nebude brán vzhledem k povaze Služeb zřetel. Reklamace musí obsahovat popis vady, v čem spočívá, či jak se projevuje.
  • Reklamaci vyřizuje zástupce Poskytovatele, a to neprodleně dle možností Poskytovatele, nejpozději však ve lhůtě do 30 dnů ode dne řádného uplatnění reklamace.
  • Klient se zavazuje, že na výzvu Poskytovatele se dostaví ke kontrolní návštěvě k posouzení stavu Klienta, a to za přítomnosti lékaře nebo zástupce Poskytovatele.
  • Je-li reklamace shledána jako důvodná, má Klient právo na náhradu reklamovaných Služeb, a to buďto ve formě odstranění vady, anebo ve formě náhrady v penězích. Volbu nároku je Klient povinen Poskytovateli oznámit bez zbytečného odkladu poté, co mu bylo oznámeno, že jeho reklamace byla shledána důvodnou.

9. Vyloučení odpovědnosti

  • Provozovatel Klientovi neodpovídá za jakoukoli přímou či nepřímou majetkovou či nemajetkovou újmu, která Klientovi vznikne v souvislosti s poskytováním Služby, pokud Klient nebo jeho zákonný zástupce či opatrovník poruší své povinnosti dle těchto Obchodních podmínek.

10. Závěrečná ustanovení

  • Není-li v těchto Obchodních podmínkách výslovně stanoveno jinak, veškerá komunikace mezi Poskytovatelem a Klientem může být uskutečňována buď osobně, písemně na adresu sídla Poskytovatele a adresu uvedenou Klientem, elektronicky (e-mailem) nebo telefonicky na rezervační lince Poskytovatele. Při použití způsobu komunikace emailem se má za to, že byla zachována písemná forma.
  • Písemnosti lze doručovat osobně nebo prostřednictvím přepravců poštovních zásilek, a to na adresu sídla Poskytovatele a adresu uvedenou Klientem, nebo na jinou adresu, kterou Poskytovatel nebo Klient písemně oznámí druhé straně.
  • Písemnost se považuje za doručenou:
  1. v případě doručování elektronickou poštou okamžikem jejího přijetí na server příchozí pošty, pokud se odesílateli nevrátí zpět jako nedoručená nebo pokud se odesílatel jiným způsobem nedozví o tom, že zpráva nebyla doručena, přičemž integrita zpráv zaslaných elektronickou poštou může být zajištěna certifikátem,
  2. v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb převzetím zásilky adresátem, případně třetí pracovní den po odeslání, byla-li však odeslána na adresu v jiném státu, pak patnáctý pracovní den po odeslání.
  • Je povinností Klienta neprodleně oznámit změnu adresy pro doručování, jinak platí doručování na adresu naposledy oznámené Klientem Poskytovateli. Tato oznamovací povinnost platí i pro změny kontaktních údajů Klienta (email a telefonní číslo).
  • Poskytovatel je oprávněn tyto obchodní podmínky v přiměřeném rozsahu jednostranně změnit s tím, že změna obchodních podmínek bude Klientům oznámena jejich zveřejněním na internetových stránkách Poskytovatele. Změny obchodních podmínek nabývají vůči Klientům účinnosti dnem určeným Poskytovatelem, nejdříve však dnem jejich zveřejnění na internetových stránkách Poskytovatele.
  • Veškeré právní vztahy vznikající či které v budoucnu vzniknou mezi Poskytovatelem na straně jedné a Klientem na straně druhé v souvislosti s poskytováním Služeb se řídí právním řádem České republiky.
  • Veškeré spory mezi Klientem a Poskytovatelem vzniklé v souvislosti s poskytováním Služeb budou s konečnou platností řešeny v občanském soudním řízení obecnými soudy České republiky.
  • Pokud je v těchto Obchodních podmínkách uveden lékař, tak dle druhu poskytovaných Služeb, které neposkytuje lékař, se jím rozumí i jiný personál Poskytovatele, kvalifikovaný k poskytování takových Služeb. 

Kontaktní údaje Poskytovatele:

Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 1. 1. 2023.

Ke stažení:

Formulář pro odstoupení od smlouvy ke stažení



Kde nás najdete

Chcete se stát naším pacientem? Vyplňte náš krátký formulář, nebo nás kontaktujte.

Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1

Budova Florentinum, možnost placeného garážového parkování
METRO B - Náměstí Republiky
METRO C - Florenc

Ordinační doba

Pondělí 08:00 - 17:00
Úterý 08:00 - 19:00
Středa 08:00 - 16:00
Čtvrtek 08:00 - 18:00
Pátek 08:00 - 14:00